5 hyödyllistä verkkosivuston lisäosaa, jotka sinun pitäisi ottaa heti käyttöön

Zone Blogi
Jaa:

Verkkosivuston ylläpito ja hallinta ei välttämättä ole helppoa. Jotta se olisi helpompaa, lisäosat auttavat suorittamaan tiettyjä tehtäviä tai helpottamaan selviytymistä teknisestä puolesta. Täältä löydät viisi hyvää ohjelmaa, jotka ovat ensisijaisesti hyödyllisiä WordPress-käyttäjille, mutta osa niistä on saatavilla myös muille sisällönhallintajärjestelmille.

5 hyödyllistä verkkosivuston lisäosaa, jotka sinun pitäisi ottaa heti käyttöön

WP Rocket

Verkkosivujen tärkeimpiä tunnuslukuja on latausnopeus – kävijät ovat hyvin herkkiä hitaille nopeuksille. Sivuston latautumista nopeuttaa WP Rocket -niminen lisäosa.

WP Rocket käyttää sivuston osien latausnopeuden optimointiin erilaisia menetelmiä. Tämä lisäosa antaa hyvän yleiskuvan nykytilanteesta, ja sen avulla voit asettaa eri mittareita erittäin tarkkaan.

Yoast SEO

Verkkosivuston näkyvyydellä hakukoneissa on suuri merkitys sen menestyksen kannalta. SEO-mestariluokan saavuttaminen ei ole helppoa, mutta Yoast SEO tekee siitä aloittelijoille hieman helpompaa.

Sen avulla voidaan esimerkiksi luoda automaattisesti metasisällön kuvauksia, SEO-otsikoita ja yleensä optimoida sivun sisältöä niin, että se näkyy paremmin hakutuloksissa.

Optimole

Jos verkkosivustolla on paljon suuria kuvia, koko sisällön lataaminen voi kestää paljon kauemmin. Optimole auttaa optimoimaan palvelimelle ladattujen kuvien määrän reaaliaikaisesti, jotta ne eivät haittaa nopeaa ja kätevää käyttöä.

Se voi myös ottaa automaattisesti huomioon kunkin kävijän laitteen yhteysnopeuden ja säätää kuvanlaatua sen mukaan.

Hotjar

Hotjar on yksi sellaisista lisäosista, jotka keräävät tietoa käyttäjien käyttäytymisestä. Se näyttää kuumakartan (heatmap) menetelmällä sivuston kohdat, joita kävijät napsauttavat eniten. Samalla tavalla se tunnistaa kohdat, joihin osuu vähiten klikkauksia.

Sen perusteella voidaan analysoida esimerkiksi verkkosivuston rakennetta tai saada käsitys kävijöiden käyttäytymisestä ja mieltymyksistä.

Proof

Verkkokaupan tapauksessa tärkeä menestystekijä on kuluttajien käyttäytymisen ymmärtäminen. Tällöin sosiaalisen vaikutuksen voima auttaa saamaan kävijöitä päätymään verkko-ostoksiin. Sosiaalisen todistelun (social proof) idea on yksinkertainen: jos sivustolla käyvä näkee ilmoituksen siitä, että joku on juuri ostanut tuotteen, jota on enää muutama kappale jäljellä, tämä voi olla tarpeeksi voimakas tekijä, joka kannustaa häntä ostamaan.

Proof-laajennus mahdollistakin tällaisten ponnahdusviestien näyttämisen sivustolla. Niiden sisältöä voidaan mukauttaa sivun profiilin mukaan ja näyttää tietoja mieltymystesi mukaan.

Suositut postaukset

Nettisivujen teko ei ole rakettitiedettä – Zone+ AI Assistantilla saat ne valmiiksi minuuteissa!

Zone Blogi
Monelle verkkosivujen tekeminen on vaikuttanut vaikealta ja aikaa vievältä projektilta. Aikaisemmin piti palkata kallis web-suunnittelija, joka puhui...

Onko Google katoamassa? Näin optimoit kotisivusi tekoälyaikakaudella

Triin Lükk
Meidän on jälleen puhuttava tekoälystä – tarkemmin sanottuna AI:sta hakukoneena ja siitä, miten se vaikuttaa yritykseesi. Vaikka lähes 90% yrityksistä...

Kuinka suuryritykset nostivat verkkotunnusten hinnat pilviin – ja mitä siitä voi oppia

Nikita Tikhomirov
Verkkotunnuksen valitseminen voi ensisilmäyksellä vaikuttaa yksinkertaiselta: keksit sopivan nimen, tarkistat sen saatavuuden ja rekisteröit sen. Todellisuudessa...

Drupal CMS – sisällönhallinta-alusta markkinoijille, suunnittelijoille ja sisällöntuottajille

Ingmar Aasoja
Tammikuussa julkaistiin Drupal CMS versio 1.0.0. Aiemmin Drupal on tunnettu erityisesti monimutkaisempien verkkosivustojen hallintaan tarkoitetusta kehyksestä,...